Ny struktur og videre satsing for Møller Bil Motorsport

01.03.23: To førsteplasser og tre andreplasser sikret Møller Bil Motorsport sammenlagtseier i 2022, og nesten 200 gjester og 20 gjestemekanikere fikk en opplevelse for livet. Nå er planen lagt for 2023.

Etter over to år på sidelinja grunnet pandemien, var Møller Bil Motorsport tilbake i Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) i fjor – hvor teamet deltok i utvalgte løp gjennom sesongen. Samtlige løp kjøres på den legendariske racerbanen Nürburgring Nordschleife, som er verdens lengste racerbane på hele 24,4 kilometer.

Siden det var lenge siden teamet hadde vært i aksjon, var det knyttet stor spenning til hvordan sesongens prestasjoner ville bli. Etter fem løp kunne imidlertid teamet skilte med to førsteplasser og tre andreplasser, og sammenlagtseier i «Nimex Team Trophy» - etter en av teamets beste sesonger noensinne.

- Vi endte opp med å markere oss svært godt på banen og resultatlistene, og det er all grunn til å si oss fornøyde med sesongen vi har lagt bak oss. Og aller viktigst – vi hadde med nesten 200 gjester og 20 gjestemekanikere som fikk en opplevelse for livet, sier Marius Misfjord.

Han har vært teamsjef i Møller Bil Motorsport de siste årene, og med ny sesong på trappene takker han nå for seg.

- Det har vært noen fine år med mange hyggelige opplevelser, og jeg takker så mye for det gode samarbeidet, sier Misfjord.

- Gleder oss
Der Misfjord gjennom å være teamsjef har fungert som «altmuligmann», fordeles oppgavene nå på flere personer Møller Bil, hvor COO for servicemarkedet, Espen E. Wiik, overtar det overordnede teamsjef-ansvaret.

- Vi gleder oss til ny sesong, og fortsetter med Audi RS 3 LMS-en som vi har konkurrert med de siste sesongene. Bilen fungerer godt – spesielt med de justeringene som ble gjort mot slutten av fjorårs-sesongen, sier Wiik.

Teamet skal dermed også fortsette å konkurrere i TCR-klassen, og målet er å levere gode opplevelser både på banen og for de rundt 40 gjestene som er med på hvert løp.

- Jeg vil takke Marius for det ansvaret og den rollen han har tatt i Møller bil Motorsport over mange år, og håper han blir å se i kulissene i mange år til, sier Wiik.

Skal kvitte seg med rattrust
Sjåførene i teamet vil også forbli de samme, og dermed blir det Atle Gulbrandsen, Håkon Schjærin, Kenneth Østvold og Anders Lindstad som blir å finne bak spaken på Audi-en på «The Green Hell».

- Vi ser frem til en ny sesong, som sparkes i gang for alvor med test i mars. Der er ambisjonen å både få noen runder under beltet slik at vi blir kvitt litt rattrust, og finne riktig oppsett før første løpet i april, sier Schjærin.

Her skal det også kvalitetssikres at bilen fungerer optimalt, etter at det har blitt gjennomført vedlikehold i løpet av vinteren. Noen deler er også byttet ut, for å sørge for at bilen er «race ready».

I fjor var første året hvor Møller Bil Motorsport samarbeidet med Bonk Motorsport og Lothar Christen, som drifter og vedlikeholder løpsbilen. Dette gode samarbeidet videreføres i 2023.

De fem løpene som Møller Bil Motorsport skal delta i er som følger:

  • NLS runde 3 - 14. april
  • NLS runde 4 - 16. juni
  • NLS runde 5 - 7. juli
  • NLS runde 7 - 22. september
  • NLS runde 8 - 6. oktober